zondag 9 september 2012

Music of the Moment


Muziek, wat zouden we moeten zonder muziek. Ik luister zo vaak als het maar kan muziek; als ik wakker word, onderweg naar school, onderweg naar huis, tijdens mijn huiswerk en als ik ga slapen. Het is gewoon een deel van mijn leven, want met muziek wordt alles vrolijker/verdrietiger/grappiger. Natuurlijk heb ik ook deze maand weer een aantal favoriete songs voor jullie ^^ Have fun! 



Als eerste is hier: 'Charlie Brown' van Coldplay. Ik ben echt helemaal geobsedeerd door Coldplay, en ook door hun 'nieuwste' album: Mylo Xyloto. Dit is zonder twijfel wel één van mijn favoriete liedjes van dat album. Het heeft een super melodie, heeft iets mysterieus en is makkelijk mee te zingen. Sowieso is de stem van Chris Martin sexy as hell :$


Ik ben ook zo'n fan van Taylor Swift. Behalve dat ze een geweldige zangeres is, is ze ook nog eens heel modieus, hartstikke aardig en getalenteerd. Serieus: wat kan ze niet? 'We are never ever getting back together' is een iets ander soort nummer als dat we van haar gewend zijn, maar alsnog vind ik het een geweldig nummer. Het is grappig en blijft gegarandeerd in je hoofd hangen. She did a good job.


Ik weet dat 'Breakeven' alweer erg oud is, maar ik ben sinds kort weer helemaal into dit nummer. Ik ben altijd al weg geweest van The Script en langzaam aan begint die liefde steeds meer terug te komen. Op dit moment is dit nummer mijn favoriet van hun.


Regina Spektor is echt een soort van inspiratiebron voor mij. Ze geeft niks om wat andere mensen misschien wel niet van haar denken en zet zich 1000% in voor wat ze zelf leuk vindt. Haar nummers lijken heel nietszeggend en vaag, maar er zit altijd een boodschap achter. Een levensles als het waren. Elke keer als ik haar nummers luister krijg ik kippenvel van haar prachtige uithalen en rare stemmetjes. Zo ook bij dit nummer: 'How'. Ik kan niet wachten tot ze in Nederland komt en ik naar haar concert kan.


Ik weet niet of ik het al heb verteld, maar ik ben afgelopen donderdag naar het Coldplay concert geweest op het Malieveld!!! Het was zó ongelofelijk gaaf, niet normaal =D Ik ging samen met Isabelle die 2 kaartjes had weten te bemachtigen en we waren er al super vroeg om zeker te zijn van een goede plek. Ik kan niet beschrijven hoe geweldig het was. Het is echt een ervaring waar je zelf bij moet zijn. In ieder geval had Coldplay natuurlijk ook een voorprogramma. De eerste zangeres -Charli XCX- was echt verschrikkelijk, serieus niemand klapte voor haar of deed mee. De tweede 'band' -Marina and the Diamonds' was echt verfrissend. Marina doet me een beetje denken aan Regina Spektor met de wat typische liedjes en de rare stemmetjes, maar is toch wat meer pop. 'I am not a robot' is één van mijn favoriete van haar. Enjoy!

Dit waren ze alweer. Mijn favoriete songs van dit moment. Hebben jullie een aantal songs die jullie aanraden? Schrijf het in de comments :)

Xoxo' Lisanne ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten